Basne uskopaljskih šuma

Napisano 22.01.2011. 14:50

Basne uskopaljskih šuma

Basne s glavom i repom, nova knjiga Ive Zeke

Basne uskopaljskih šuma, naslov je nove knjige uskopaljskog pisca za djecu Ive Zeke, koja je svjetlo dana ugledala početkom nove godine, a izdala ju je, kao i prvu Zekinu knjigu basni, Hrvatska uzdanica iz Uskoplja.

Već samim naslovom Zeko svoje potencijalne čitatelje, a to su prvenstveno djeca - iako će njegove basne, uvjereni smo, čitati i odrasli, budući da su sve dobre basne (a ove to jesu) i oblik, u svim vremenima prihvatljive, satirične književnosti - diskretno podsjeća na činjenicu postojanja dva svijeta, jednog izmaštanog, bajkovitog i drugog, svijeta činjenica, ali svojim uspjelim stihovima i umješnim crtežima, kao jedan od danas rijetkih kompletnih autora, tka niti poveznice i ujedinjuje ih, te, zadržavajući slikovitost, a u neizbježnoj interpretaciji oslobađajući se bajkovitosti, stvara ravnotežu između unutarnjeg i vanjskog svijeta svojih malih čitatelja.

Veliki pisci basni, od Ezopa do danas, životinjama su pripisivali ljudske osobine i, potom, preko njihova ponašanja ukazivali na ljudske vrline i mane, između ostaloga, i zbog činjenice što često u vremenima njihova nastanka nije bilo uputno javno ukazivati na mane i neprimjereno ponašanje ljudi koji su sebi prisvajali pravo da se upravo tako ponašaju.

Ivo Zeko i ovom svojom knjigom basni kao da nas podsjeća da je upravo takvo vrijeme i ovo u kojemu živimo.

Zbog svega rečenog, a ne samo zbog, rekli bismo u Zekinu stilu, prezimena autora, Basne uskopaljskih šuma imaju glavu i rep, pa ih, kao takve, svakako treba čitati.

Ivo Zeko: Basne uskopaljskih šuma, Hrvatska uzdanica, Uskoplje 2010.