Biografije o oko 2000 svijetlih likova franjevaca

Napisano 11.06.2010. 11:35

Na projektu uređivanja ovog djela radilo se još od 1979. godine

U prepunom Franjevačkom međunarodnom studentskom centru u Sarajevu predstavljen je Hrvatski franjevački biografski leksikon. Organizatori su Franjevački provincijalat Bosne Srebrene i Leksikografski zavod Miroslav Krleža iz Zagreba. Leksikon su predstavili fra Ivan Sesar, predsjednik Vijeća franjevačkih zajednica, Bruno Kragić, pomoćnik ravnatelja Leksikografskog zavoda Miroslav Krleža, s. Ivanka Mihaljević, provincijalka školskih sestara franjevki Bosansko-hrvatske provincije, Pejo Čošković, urednik, te Ivo Komšić, dekan Filozofskog fakulteta u Sarajevu.

99 suradnika

Nakon pozdravne riječi provincijala bosanskih franjevaca fra Lovre Gavrana, moderator fra Marijan Karaula kazao je da su u leksikonu objavljene duže ili kraće biografije o oko 2.000 svijetlih likova iz franjevačke prošlosti s hrvatskih prostora. Pisalo ih je 99 suradnika, a natuknice govore o brojnim svetačkim likovima i mučenicima, odgojiteljima i profesorima, dušebrižnicima, provincijalima i zauzetim franjevačkim trećorecima, piscima i glazbenicima, istaknuo je Karaula. I doista je tako. Naime, listajući ovo iznimno i doista vrijedno djelo, s pravom se može reći da je to monografija o franjevcima na hrvatskom povijesnom, narodnom i kulturnom prostoru, gdje su gotovo osam stoljeća neprekidno djelovali. U ozračju 800. obljetnice Franjevačkog reda leksikon izlaže bogato naslijeđe prikazujući prinose pojedinaca na svim područjima.

franjevački leksikon

Brojni visoki uzvanici s pozornošću su pratili predstavljanje leksikona o franjevcima

Katalog civilizacije

Prema riječima fra Ivana Sesara, leksikon pruža neprocjenjiv prinos jer obrađuje život velike i samoodređene, univerzalne zajednice u čijoj je povijesti i suvremenom stanju sadržan vrijednosni katalog civilizacije kakvu poznajemo kao razvojni okvir hrvatske kulture i društva. /VL/