Potresna priča mladog logoraša kojeg je u Bugojnu mimoišla smrt

Napisano 11.06.2010. 10:33

Premda su ratni zločini Armije BiH nad Hrvatima Bugojna već 17 godina tema brojnih novinskih stupaca te iako je o njima faktografski napisano na desetke knjiga i priloženo tisuće i tisuće dokumenata, na kalvariju jednog naroda bačeno je potpuno novo književno svjetlo u kojem bivši zatočenik bugojanskih logora smrti iz prve ruke svjedoči o patnji, poniženju i smrti. Iako naslov knjige "Mjesto po neonkom" autora Josipa Lukića na prvi pogled sugerira da se radi o laganoj literaturi, cijela knjiga satkana je od autentičnih, kao i prizora koje je na svojoj koži osjetio sam autor. "Kad pročitate knjigu, ustvrdit ćete još jednu bitnu stvar - Lukić ništa ne poriče. Ništa ne zanemaruje i njegova neonka govori: viđeno je odrađeno. Ali ta mliječna sluzava neonska svjetlost ostavlja trag, ona nas izvodi iz prostora sumnje zatočeništva. Ta neonka obasjava njegovo vrijeme i vrijeme 315 ljudi, njihovih roditelja, žena, djece, prijatelja, poznanika - 16.000 Hrvata Bugojna i ostalih ljudi dobre volje", napisao je u proslovu recezent knjige Ante Visković. Istina i vađenje iz zaborava stradanja kroz koju su teške 1993. godine prošla 294 razmijenjena zarobljenika i sjećanja na 100 nestalih i ubijenih, njihove obitelji i rodbinu, jedini su motiv koji je vodio Josipa Lukića da napiše ovo djelo, neobičnog naziva i sumorne tematike. Promocija knjige "Mjesto pod neonkom" bit će upriličena u subotu, 12. lipnja u 16 sati u Domu HKD-a Napredak u Bugojnu. Uz fra Janka Ljubosa i autora Josipa Lukića, o dijelu će govoriti i Ante Visković Dalton, autor nekoliko knjiga o ratnom Bugojnu. /VL/